Mosselpan en xipamide

Johnny Hoogerland: ‘Met ons overgebleven kwartet moeten we er toch nog iets moois van proberen te maken. Ik ga in ieder geval nog een paar keer proberen aan te vallen. En ik vind dat we dat met z’n vieren moeten doen. Dat zijn we verplicht aan de sponsor. En natuurlijk aan Woutje Poels, die nog steeds in het ziekenhuis ligt. Ik heb na zijn telefoontje nu regelmatig contact met hem via Whats App. Het zou mooi zijn als we voor hem nog een succesje kunnen boeken. Rabobank is het met vier man ook gelukt.’
Onze man uit Yerseke at gisteren mosselen zonder zijn roomy Van Hummel, maar houdt de moed er in.

Vandaag, woensdag 18 juli, is het de dag van de koninginnerit in de Pyreneeën en ik heb vakantie. Om 11 uur zit ik klaar bij de tv. Aubisque, Tourmalet, Aspin en Peyresourde; ik heb er zin in, maar ben ook een beetje bang voor het ‘hooliganisme’ in het wielrennen. Al eerder schreef ik over het bloedgevaarlijke meerennen, maar er is meer. Afgelopen vrijdag op weg naar Annonay hield een zot een brandende fakkel tegen de arm van Wiggins. Zondag was er royaal met spijkers gestrooid waardoor Kiserlovski viel en zijn sleutelbeen brak. In 2009 schoten twee jongetjes (!) lukraak met luchtbuksen op de renners. Ze zijn vogelvrij. En alles kan altijd erger.
Als het lik-op-stuk-beleid voor meerenners al was ingevoerd, had de waanzinnige opbrengst in de FSW-pot gestort kunnen worden: het fonds voor slachtoffers van wielerhooliganisme. Onder hooligans reken ik ook volgwagens die bestuurd worden door roekeloze chauffeurs.

Frank Schleck zit vandaag ergens anders en wij weten niet waar. Ik kan niet geloven dat hij een makkelijk te ontdekken plaspil zou innemen. De mensen praten elkaar na en roepen meteen al ‘betrapt op doping’.
Xipamide krijgt mijn oom ook van de dokter tegen zijn hoge bloeddruk. Als Schleck last van hoge bloeddruk zou hebben, zouden we dat wel weten. Een ander weetje is dat mosselen ook vochtafdrijvend werken.
Vanuit een herfstig Voorburg wens ik u een smakelijke uitzending. Go Johnny, go, go, go!

Plaats een reactie